Įsijungė Check Engine lemputė: pagrindinės priežastys
05.05.2025

Vairuotojams variklio lemputė Check Engine dažnai kelia nerimą, nes ji signalizuoja apie galimus variklio ar kitų automobilio sistemų sutrikimus. Tačiau ne visada jos įsijungimas reiškia rimtą problemą. Kartais tai gali būti smulki klaida, kurią lengva išspręsti, o kartais – rimtas gedimas, reikalaujantis skubaus remonto.
Šiame straipsnyje išsamiai aptarsime dažniausias variklio lemputės Check Engine įsijungimo priežastis, jų pasekmes ir veiksmus, kurių reikėtų imtis, jei ši įspėjamoji lemputė užsidega jūsų automobilio prietaisų skydelyje.
Degalų tiekimo sistemos problemos
Degalų tiekimo sistema yra būtina sklandžiam variklio darbui. Jei ši sistema veikia netinkamai, gali sutrikti degalų padavimas, o tai gali lemti variklio užgesimą ar netolygų veikimą.
Dažniausiai pasitaikančios problemos:
- Netinkamai užsuktas kuro bako dangtelis – jei po degalų papildymo bako dangtelis nebuvo tvirtai užsuktas, gali susidaryti vakuumo nuotėkis, dėl kurio sistema užfiksuoja klaidą.
- Užsikimšęs kuro filtras – ilgai nekeistas kuro filtras gali sumažinti degalų srautą į variklį, dėl ko variklis gali veikti netolygiai arba prastai užsivesti.
- Kuro siurblio gedimas – jei siurblys nepakankamai tiekia degalus, automobilis gali netikėtai užgesti ar trūkčioti važiuojant.
Jei įtariate degalų tiekimo problemą, pirmiausia patikrinkite kuro bako dangtelį, o jei problema neišsisprendžia, kreipkitės į autoservisą.
Deguonies jutiklio (lambda zondo) gedimas
Deguonies jutiklis (lambda zondas) matuoja išmetamosiose dujose esantį deguonies kiekį ir padeda variklio valdymo sistemai nustatyti tinkamą oro ir kuro mišinį. Jei šis jutiklis sugenda, gali pasireikšti šie simptomai:
- Padidėjusios degalų sąnaudos – variklio kompiuteris neteisingai apskaičiuoja kuro kiekį, todėl gali būti sudeginamas perteklius.
- Nestabilus variklio darbas – automobilis gali trūkčioti ar prarasti galią važiuojant.
- Didesnė tarša – dėl neteisingai sudaryto kuro mišinio išmetamosiose dujose gali būti daugiau kenksmingų medžiagų.
Šią problemą galima nustatyti atliekant kompiuterinę diagnostiką autoservise.
Uždegimo sistemos gedimai
Uždegimo sistema yra atsakinga už kuro mišinio degimą variklyje. Jei ši sistema veikia netinkamai, gali kilti problemų su automobilio užvedimu ir veikimu.
Dažniausi uždegimo sistemos gedimai:
- Susidėvėjusios uždegimo žvakės – jei žvakės nesukuria pakankamai stiprios kibirkšties, variklis gali veikti netolygiai ar sunkiai užsivesti.
- Sugedusios uždegimo ritės – jos atsakingos už kibirkšties generavimą, todėl jų gedimas gali sukelti variklio trūkčiojimą ar net užgesimą.
- Uždegimo laidų pažeidimai – nutrūkę ar sugedę laidai gali lemti silpną kibirkštį ir variklio darbo trikdžius.
Jei automobilis trūkčioja ar sunkiai užsiveda, verta patikrinti uždegimo žvakes ir ritės.
Oro srauto matuoklio (MAF sensoriaus) gedimas
Deganti variklio lemputė gali atsirasti dėl oro srauto matuoklio gedimo, nes jis matuoja, kiek oro patenka į variklį, ir perduoda šią informaciją kompiuteriui, kad būtų nustatytas optimalus kuro kiekis. Jei šis jutiklis sugenda, automobilis gali patirti šiuos sutrikimus:
- Variklio galios sumažėjimas – sumažėjus oro kiekiui variklyje, jis gali prarasti trauką.
- Sunkus užvedimas – varikliui gali būti sunku užsivesti šaltu oru.
- Padidėjusios degalų sąnaudos – variklis gali naudoti daugiau degalų nei įprastai.
Deganti variklio lemputė ir nėra traukos – tai dažni požymiai, kad oro srauto matuoklis gali būti sugadintas. Taip pat verta patikrinti ir oro filtrą, nes jis gali būti užsikimšęs nuo dulkių ar nešvarumų.
Išmetimo sistemos sutrikimai
Išmetimo sistema yra atsakinga už kenksmingų dujų pašalinimą iš automobilio. Jei ji neveikia tinkamai, gali kilti rimtų problemų su variklio darbu.
Galimos išmetimo sistemos problemos:
- Užsikimšęs katalizatorius – jei katalizatorius nebefiltruoja išmetamųjų dujų, gali sumažėti variklio galia ir padidėti degalų sąnaudos.
- Suodžių filtro problemos – dyzeliniuose automobiliuose suodžių filtras gali užsikimšti, dėl ko variklis gali prarasti trauką.
- Išmetimo vamzdžio nesandarumas – jei vamzdis prakiuręs, automobilis gali skleisti garsesnį triukšmą ir blogiau sudeginti degalus.
Tokius gedimus rekomenduojama tikrinti autoservise.
Ką daryti, jei įsižiebė Check Engine lemputė?
Jei pastebėjote, kad įsižiebė ši lemputė, atlikite šiuos veiksmus:
- Stebėkite automobilio veikimą – jei variklis veikia normaliai, galima tęsti kelionę, tačiau reikėtų kuo greičiau atlikti diagnostiką.
- Patikrinkite kuro bako dangtelį – jei jis atsilaisvinęs, užsukite jį tvirtai ir palaukite, ar lemputė užges.
- Jei lemputė mirksi, sustokite – tai reiškia rimtą gedimą, galintį sugadinti variklį. Geriausia kviesti techninę pagalbą.
- Naudokite diagnostikos įrangą – OBD-II skaitytuvas gali parodyti gedimo kodą, kuris padės nustatyti problemą.
- Kreipkitės į autoservisą – jei negalite rasti problemos priežasties, patikėkite tai specialistams.
Išvada
Check Engine lemputė gali įsijungti dėl daugybės priežasčių – nuo paprasto kuro bako dangtelio nesandarumo iki rimtų variklio ar išmetimo sistemos problemų. Kaip panaikinti įsižiebusią Check Engine lemputę? Svarbiausia – neignoruoti šio įspėjimo ir kuo greičiau diagnozuoti problemą. Laiku atliktas patikrinimas gali padėti išvengti rimtų gedimų ir brangaus remonto.
Mogo suteikia galimybę įsigyti naujus ir naudotus automobilius lizingu. Paraišką galima pateikti internetu, o atsakymas bus pateiktas vos per 30 minučių. Neprivalomas pradinis įnašas ir Kasko draudimas. Maksimali finansavimo suma 15 000 eurų, o sutarties trukmė gali būti nuo 1 iki 7 metų.